کشاورزی هوشمند و کشاورزی دقیق

کشاورزی هوشمند و کشاورزی دقیق

کشاورزی هوشمند و کشاورزی دقیق

کشاورزی هوشمند و کشاورزی دقیق برای دستیابی به جهانی پایدارتر

پهپادهایی با هدف هوشمند سازی کشاورزی در مزارع هوشمند اقدام به کار به روش کشاورزی دقیق و کشاورزی پایدار می کنند، که صدها هکتار را برای ارزیابی سلامت محصولات و حیوانات زیر نظر دارند و حسگرهای هوشمندی که برای کمک به تشخیص زودهنگام هجوم‌ها هستند و سیستم‌های کشاورزی هوشمند خودکاری که بسته به ویژگی‌های خاص آن طراحی شدند، همه و همه در سامانه کشاورزی هوشمند پرتوتاپ رایان قابل مشاهده و استفاده می باشد . اینها فقط برخی از فضایل کشاورزی هوشمند هستند، مفهومی که ممکن است به ریشه کنی گرسنگی در آینده ای (آینده کشاورزی) پرجمعیت کمک کند.

بر اساس محاسبات سازمان ملل، تا سال 2050، 9.7 میلیارد نفر در جهان وجود خواهد داشت، به عبارت دیگر حدود 2 میلیارد دهان بیشتر از سال 2020 برای تغذیه وجود خواهد داشت. طبق گفته فائو – آژانس غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد – این افزایش باید از طریق افزایش 70 درصدی تولیدات کشاورزی برآورده شود.

این وضعیت چالشی جدی برای کشورهای عضو سازمان ملل با توجه به دستور کار 2030 و به ویژه SDG 2 ایجاد می کند که هدف آن پایان دادن به گرسنگی در جهان با تضمین دسترسی همه، به ویژه اقشار فقیر و آسیب پذیر، از جمله نوزادان، به مواد مغذی و سالم است و غذای کافی در طول سال و همه اینها بدون اینکه فراموش کنیم علاوه بر این،کشاورزی آنلاین، صنعت کشاورزی و غذا در حال حاضر مسئول 30 درصد مصرف انرژی جهان و 22 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای است. بنابراین، چالش ها در کشاورزی هوشمند فقط تولید مواد غذایی بیشتر نیست، بلکه انجام آن به صورت کشاورزی پایدار است.

کشاورزی جدید - پرتوتاپ رایان

کشاورزی هوشمند یا کشاورزی دقیق چیست :

کشاورزی هوشمند به معنای استفاده از فناوری های نوینی است که در طلوع انقلاب صنعتی چهارم در چرخه کشاورزی هوشمند و تولید دام به وجود آمد تا با استفاده حداکثری از منابع و به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی، کمیت و کیفیت تولید را افزایش دهد. همچنین اجرای فناوری در کشاورزی و دامپروری امکان افزایش امنیت غذایی در سراسر جهان را فراهم می کند.

به لطف این فناوری‌های کشاورزی جدید (کشاورزی هوشمند مقاله) یک زمین کشاورزی را می‌توان به تعداد کرت‌هایی تقسیم کرد که تفاوت‌های داخلی در زمین‌های گفته شده وجود دارد: تغییرات در ترکیب بستر، وجود فرورفتگی‌ها، تمایل به رکود آب، میزان سختی زمین و… از جمله این موارد. ویژگی های دیگر و یک رفتار شخصی را برای هر طرح به کار ببرید تا بیشترین بهره را از آن ببرید. این همان چیزی است که به عنوان کشاورزی دقیق نیز شناخته می شود.

محصول کشاورزی هوشمند پرتوتاپ رایان

کشاورزی هوشمند

کشاورزی و فن آوری های جدید

در میان فناوری‌هایی که حال را متحول می‌کنند و آینده کشاورزی (کتاب کشاورزی هوشمند 1) را مشخص می‌کنند، قابل توجه‌ترین آنها عبارتند از:

1 – هواپیماهای بدون سرنشین
پهپادها به لطف فناوری مادون قرمز، تصاویر چند طیفی و طیف گسترده ای از اطلاعات در مورد وضعیت زمین، نیازهای آبیاری، رشد محصول، وجود عوامل بیماری زا، وظایف نظارت بر مزارع را با توانایی پوشش صدها هکتار در یک پرواز، جمع آوری می کنند و در مورد دام، تعداد حیوانات، وزن آنها و ناهنجاری های احتمالی مانند لنگش یا حرکات غیر معمول نیز اطلاعات کافی ارائه می دهند .

2 – اینترنت اشیاء
اینترنت اشیاء امکان بهینه سازی نظارت بر مزارع را عمدتاً از طریق حسگرهای هوشمندی که قادر به اندازه گیری همه چیز از تابش خورشیدی گرفته تا رطوبت برگ و قطر ساقه، یا دمای هر حیوان در مورد دام هستند را امکان پذیر می کند، و این کار را آسان تر می کند.

3 – کلان داده (bigdata)
به لطف توانایی داده های بزرگ (کلان داده) برای تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده ها، کشاورزان می توانند تمام اطلاعات به دست آمده از هواپیماهای بدون سرنشین، اینترنت اشیاء و سایر ابزارهای اندازه گیری را مدیریت کرده و آن را هم با اطلاعات تاریخی مزرعه و هم با داده های آب و هوا یکپارچه کنند تا بهینه سازی تمام مراحل فرآیند تولید به درستی انجام شود .

4 – بلاکچین (بلاکچین در کشاورزی)
بلاکچین نظارت بر محصولات و گاوها را از زمان رشد تا تحویل به تامین کنندگان امکان پذیر می کند و به عنوان مثال، قابلیت ردیابی زنجیره تامین را بهبود می بخشد. با استفاده از این فناوری ها و تجهیزات کشاورزی هوشمند، اگر سبزی وارداتی مصرف کنندگان را مسموم کند، به جای ممنوعیت واردات سبزیجات از کل کشور مبدا، می توان منبع شیوع بیماری را به راحتی ردیابی کرد و فقط محصولات آسیب دیده را خارج کرد.

  • محصول کتاب کشاورزی هوشمند

5 – هوش مصنوعی
در کشاورزی، هوش مصنوعی و رباتیک عمدتاً برای تفسیر تصاویر مزرعه و استفاده از کودها و آفت کش ها با دقت جراحی یا برای مقابله با علف های هرز استفاده می شود. به عنوان مثال، در یک مزرعه، به این معنی است که می‌توان از میکروفون‌ها برای شناسایی خوکچه‌هایی که توسط مادرشان له می‌شوند، استفاده کرد و می‌توان از طریق یک سنسور لرزشی برای او ارسال کرد تا او را وادار به بلند شدن کند.

کشاورزی دقیق

مزایای کشاورزی هوشمند

استفاده از فناوری های فوق تأثیر مثبتی بر کشاورزی مدرن و دامداری هوشمند دارد. بیایید نگاهی به برخی از این بهبودها بیندازیم:

1 – افزایش تولید: بهینه سازی کلیه فرآیندهای مربوط به کشاورزی و دامپروری باعث افزایش نرخ تولید می شود.
2 – صرفه جویی در آب: پیش بینی های آب و هوا و سنسورهایی که رطوبت خاک را اندازه گیری می کنند به معنای آبیاری فقط در مواقع ضروری و برای مدت زمان مناسب است.
3 – کیفیت بهتر: تجزیه و تحلیل کیفیت محصول به دست آمده در رابطه با استراتژی های اعمال شده، تنظیمات را برای افزایش کیفیت تولید بعدی ممکن می سازد.
4 – کاهش هزینه ها: اتوماسیون کاشت، تیمار و برداشت در مورد کشاورزی استفاده از منابع را کاهش می دهد.
5 – تشخیص آفات و سلامت حیوانات: تشخیص زودهنگام آلودگی در محصولات یا بیماری در حیوانات به این معنی است که تأثیر آنها بر تولید را می توان به حداقل رساند و رفاه حیوانات را بهبود بخشید.
6 – پایداری بهتر: صرفه جویی در منابع مانند آب آبیاری و بهره مندی از حداکثر بهره از زمین باعث کاهش تأثیرات بر محیط زیست می شود.


محصولات شرکت دانش بنیان پرتوتاپ رایان

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد شوید و فرم های زیر را تکمیل بفرمایید

مشاوره

ورود بیشتر بدانید

آموزش

ورود بیشتر بدانید

اشتراک گذاری / مقالات و اخبار دیگر